ילדותו של רועי

ביוגרפיה

רועי (בנם של תחיה ויהודה דרור), נולד ב-5.3.83 "בחוות הצופים", על יד קיבוץ רמת יוחנן. כבר מגיל צעיר תפסו הטבע, אהבת הארץ ותנועת הצופים מקום מרכזי בחייו. הוא למד והתחנך על ערכי הנתינה ואהבת הארץ. גם לאחר שגדל נשארו בליבו זיכרונות רבים מחוות הצופים, בעיקר של חופש ומרחבים.

כאשר היה רועי בן 3 נולדה אחותו עפרי, ושנתיים לאחר מכן עברה המשפחה ל"גבעת אלה", יישוב קהילתי בצפון הארץ. במשך כל ילדותו גדל רועי בסביבה טבעית ולכן מגיל צעיר רועי רכש חברים חדשים וטייל בגבעות שסביב היישוב. כאשר היה בן 7 בלבד יצא ללא הוריו לטייל עם חברו גלעד. ב"גבעת האלה" גרו המשפחה במשך שנתיים, ושם נולדה לרועי אחות נוספת ושמה תמר.

כשהיה בן 7 עברה המשפחה לגור בכוכב יאיר (ביתם הקבוע עד היום), ושם נולדה אחותו הקטנה ירדן.

רועי אהב מאוד פעילות וספורט, השקיע מאמצים רבים וזכה להצלחה גדולה בכל פעילות בה עסק. שחקן טניס מעולה, ולאחר מכן החליף לספורט בו התאהב והיה זה השחייה. רועי התאמן 8 שנים בנבחרת השחייה בכוכב יאיר, ובעזרת מאמצים רבים, נחישות, הרבה שעות אימונים והשקעה רבה הצליח רועי להגיע לתחרויות ולקבל מדלית רבות. כשהיה רק בן 12 זכה רועי במדליית זהב באליפות הארץ לשחיית חזה, ועם הנבחרת נסע למחנה אימונים בפראג ובבודפשט.

בכיתה ט' ויתר רועי על השחייה למען פעילות שאהב כל כך והיא הצופים. תנועת הצופים ליוותה אותו גם בילדותו כאשר גר ב"חוות הצופים", שם הכיר את התנועה בפעם הראשונה, ואהבתו לצופים נמשכה גם בבגרותו וליוותה אותו במשך ימיו בתיכון.

רועי היה ממקימי שבט "אפיק" (שבט הצופים בצור יגאל), וכאשר היה בכיתה י' הדריך את חניכי כיתות ז בשבט "אפיק" (עד היום ישנו גדוד באפיק הקרוי על שמו- גדוד דרור). את חניכיו חינך על ערכי הנתינה, אהבת האדם ואהבת הארץ, ערכים עליהם התחנך מאז ילדותו. בכיתה י"א הצטרפו בפעם הראשונה כיתות ד' לשבט "צור" (שבט הצופים בכוכב יאיר), ורועי התבקש להיות ראש הגדוד של שכבה זו. הוא עשה זאת באהבה רבה, התמדה והשקעה.

 בקיץ שבין כיתה י"א ל- י"ב הצטרף רועי בשליחות מטעם תנועת הצופים, להדריך במחנות הקיץ של הנוער היהודי בארצות הברית. רועי ראה בשליחות זו אפשרות להשפיע על הנוער היהודי בארה"ב. בנושא הערכים בכלל ובנושא של עלייה לארץ בפרט, תפקיד שביצע באחריות רבה ובהצלחה יתרה, שנה זו היתה המאושרת בחייו. בכיתה י"ב קיבל רועי את תפקיד הרכז הצעיר בשבט צור.

במהלך תפקידו בצופים למד רועי בתיכון הרצוג בכפר סבא. רועי לא השקיע זמן רב בלימודים, אך מכיוון שהיה נבון ורצה ללמוד ולהשכיל, הצליח לקבל ציונים גבוהים, וציוני הבגרות שלו (שהגיעו לאחר שנהרג) היו גבוהים מאוד. הוא אהב מאוד תנ"ך והיסטוריה, וציטט תנ"ך ושירה בכל הזדמנות. במיוחד אהב את שירי רחל: 

"לו היה לי, ילד קטן שחור תלתלים ונבון…" היה מתרונן קולו, ואני גם אני היום מדקלמת את אותן שורות שוב ושוב, אך יודעת שלא יישוב (מבין דבריה של אימו, תחיה דרור).